Aquest 2020 comencem amb moltes, moltes, ganes. I no hi ha millor mostra d'això que el recent canvi d'ubicació de les nostres oficines centrals a Mataró i, ara també, la renovació de tota la nostra imatge corporativa. El perquè i el fons de tot això ens ho explica el nostre Gerent i màxim responsable de l'empresa, en Beni García. No us perdeu la seva entrevista!
Per què ara?
La primera, tot i que no la més important, és que aquest 2020 fem 10 anys. La segona és que ja fa temps que el model immobiliari està canviant moltíssim, i hem cregut que era un bon moment per apostar i reformular-nos.
En quin sentit està canviant?
El client d’avui dia està molt més informat, i això ha ajudat moltíssim a professionalitzar el sector. En paral·lel, les associacions immobiliàries estan guanyant força mentre que triomfen també les conegudes proptech, agències totalment online. Per no parlar de la importància del finançament; una barrera cada vegada més elevada per aquells que volen comprar. En definitiva, estem vivint una diversificació del negoci molt important, i no ens podem quedar enrere.
I com afecta això a Urbenia?
Nosaltres creiem que el factor humà és vital i tenim clar que no volem perdre el contacte directe ni amb el client ni amb els nostres col·laboradors. Però també és cert que hem après moltes coses de l’entorn digital aquests darrers anys. La idea és fer-nos forts aquí; ser un model d’agència híbrid entre aquestes dues realitats.
Però en un nivell més concret… com canviarà?
Per una banda, volem aconseguir que el nostre equip d’assessors tingui un tracte molt més proper i de confiança amb el client; convertir-nos en autèntics personal shoppers. Dit d’una altra manera, li donem molt més valor a un client ben atès i fidelitzat que no pas a deu amb un contacte molt superficial. Per l’altra banda, volem potenciar una estructura central que proveeixi serveis a tota la nostra xarxa d’oficines en quatre àrees molt importants: finançament, bancs i fons d’inversió, coordinació i obra nova.
Aquesta estructura estarà ubicada a la vostra nova oficina de Mataró?
Exacte, a la Via Europa 173. Hem necessitat traslladar-nos a un espai més gran per encabir còmodament a tot l’equip. A part, la nova ubicació ens connecta molt millor amb els accessos a la ciutat i disposem de pàrquing per als clients. Així que creiem que ha estat un molt bon canvi.
Teniu previst obrir alguna nova oficina?
Actualment ja estem presents amb seus pròpies a Barcelona, Premià, Mataró, Arenys i Pineda de Mar. La idea de futur, més que obrir-ne de noves, és començar a expandir-nos amb un model de franquícia. D’aquí també la importància d’enfortir i consolidar els nostres serveis centrals.
Doncs només queda desitjar-vos molta sort en aquesta nova etapa…
Moltes gràcies; esperem tenir-la tota de cara, i continuar creixent com fins ara.